Memoriu cetățenesc în 7 puncte adresat CNAIR pentru deschiderea brațului vestic al Centurii Bacău

Consilierul local PLUS Cristian Ghingheș, a depus joi la CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), dar și spre știința ministrului Lucian Bode al Transporturilor un memoriu prin care solicită deschiderea de îndată a celor 7,36 km finalizați ai sectorului vestic al Centurii Bacău. Documentul cuprinde 7 argumente tehnice, juridice și de oportunitate.

De 20 de ani, în primul rând cetățenii municipiului Bacău și apoi zecile de mii de șoferi care tranzitează zilnic orașul așteaptă ca Bacăul să aibă o variantă ocolitoare circulabilă, care să îmbunătățească decisiv calitatea vieții in oraș, să reducă poluarea, zgomotul, să sporească siguranța de pe rețeaua rutieră și să scutească timp și nervi pentru șoferii aflați în tranzit, arată memoriul care se află deja pe masa Companiei naționale de drumuri și care poate fi descărcat de aici: https://bit.ly/memoriucenturabacau

Pe scurt, cele 7 argumente invocate de consilierul Ghingheș în document:

  • 1. Sectorul vestic este finalizat, fiind parcurs în repetate rânduri în ultimele zile cu bicicleta de acesta și de alți zeci de băcăuani care au avut ocazia să observe că cei 7 kilometri se prezintă impecabil și gata să primească trafic, cu indicatoare și marcaje;
  • 2. Sud-vestul orașului ar începe să respire, intersecția Calea Republicii-Aeroportului fiind în prezent cea mai poluată, potrivit Planului de calitate a aerului în municipiul Bacău;
  • 3. Întreg orașul scapă de tot tranzitul regional sud-vest/vest-sud, sectorul vestic al variantei ocolitoare urmând să descarce intrările în oraș pe direcția DN 2, DN 11 și DN 2F, fiind eliminat astfel schimbul de fluxuri dintre acestea în interiorul zonei urbane locuite;
  • 4. Chiar și după deschiderea acestui Obiect 3 al variantei ocolitoare, Bacăul va cunoaște o decongestionare considerabilă a traficului în sud-vestul orașului, cu efecte pozitive asupra locuitorilor, dar și pentru șoferii aflați în tranzit;
  • 5. Va fi eliminată o zonă neagră a Bacăului, Calea Republicii fiind astăzi strada care înregistrează cele mai multe accidente din întreg orașul, cu cei mai mulți răniți și decedați: pietoni, bicicliști, șoferi (potrivit IPJ Bacău);
  • 6. Mai puțin zgomot în sudul orașului, având în vedere că strada Narciselor și Calea Republicii se numără printre străzile unde sunt înregistrate sarcini de zgomot ridicate, cauza indicată de specialiștii de la Incertrans în Hărțile strategice de zgomot ale municipiului Bacău fiind traficul ridicat de autovehicule;
  • 7. Aplicarea legii în vigoare (HG 845/2018), care permite recepția unui sector din întregul obiectiv, condițiile necesare fiind îndeplinite în acest caz: poate fi utilizat separat conform destinației sale și poate fi exploatat în condiții de siguranță și respectă cerințele fundamentale aplicabile.

Chiar și acest mic sector vestic, odată deschis, ar genera o mulțime de beneficii locale pentru cetățeni și pentru șoferii aflați în tranzit, așa cum am arătat în memoriu. Centura Bacău nu trebuie să fie transformată într-un muzeu din rațiuni pur electorale, mai ales că antreprenorul a prioritizat acest sector tocmai pentru a fi dat mai repede în circulație. – Cristian Ghingheș, consilier local PLUS și masterand în mobilitate urbană la Facultatea de Urbanism a Universității de Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu”

Demersul consilierului local PLUS se adaugă apelurilor publice lansate în ultimele trei săptămâni atât de cetățeni și grupuri civice locale, cât și de anumiți lideri politici locali ce acuză guvernarea liberală că ar întârzia deschiderea brațului vestic pentru crearea unui moment electoral în întâmpinarea alegerilor locale programate pentru 27 septembrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *