Cererile de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantitățile de motorină achiziționate și utilizate în agricultură pentru trimestrul al III-lea pe anul 2023, pentru perioada 1 iulie – 30 septembrie a.c. se depun până la data de 31 octombrie 2023, în conformitate cu HG nr.1174/2014 și OMADR 1727/2015 cu modificările și completările ulterioare.
Acestea de depun la centrele APIA de către administratorul sau reprezentantul legal, în baza împuternicirii, și vor fi însoțite de următoarele documente:
Pentru sectorul vegetal:
- situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);
- copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
- documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
Pentru sectorul zootehnic:
- situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;
- copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
- situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);
- copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
- documente justificative daca au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.
Pentru sectorul îmbunătățiri funciare:
- situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);
- copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
- situația centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 (OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare);
- copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigații, întocmit de către orice furnizor de apă de irigații;
- situația suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
- documente justificative dacă au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.
Documentele vor fi depuse în copie „conform cu originalul”, însoțite de semnătură.
Astfel, acest ajutor de la stat se acordă ca rambursare a diferenței dintre rata accizei standard și rata accizei reduse, în conformitate cu HG nr.60/2023, având valoarea unitară de 1,529 lei/litru.
Redactori RadioEasy: Miruna Goci/Andrei Goci