Bacăul va avea un nou Sistem de management al traficului pentru prioritizarea coridoarelor de transport public local și a deplasărilor cu bicicleta

UAT MUNICIPIUL BACĂU anunță lansarea proiectului „Sistem de management al traficului pentru prioritizarea coridoarelor de transport public local si a deplasărilor cu bicicleta” cod SMIS 128427, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Regio Programul Operaţional Regional 2014-2020, Apelul de proiecte POR/2017/4/4.1/1- Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.e – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă reducerea emisiilor de carbon prin implementarea unui sistem inteligent de management al traficului, bazat pe soluții de eficientizare și reducere a poluării în Municipul Bacău. Astfel, se propune implementarea componentei de trafic management care să asigure o adaptare a timpilor de semaforizare în functie de informațiile asupra fluxurilor de trafic primite în timp real de la echipamentele din teren–management adaptiv al traficului. Componentei de monitorizare care asigură monitorizarea video a locațiilor semaforizate, în vederea creșterii siguranței rutiere pentru toți participanții la trafic: călători cu transportul public, bicicliști, pietoni, conducători auto; Componenta de identificare automată a numărului de înmatriculare cu rol de creștere a siguranței traficului rutier și de suport pentru luarea de decizii asupra organizării circulației, prin înregistrarea vehiculelor care intră/ies din municipiu. Și nu în ultimul rând, componenta de prioritizare a vehiculelor de transport public al cărui rol este de asigurare a adaptării timpilor de semaforizare în funcție de informațiile primite în timp real asupra poziției vehiculelor de transport public, astfel încât să asigure mijloacelor de transport public o traversare cât mai rapidă a intersecțiilor semaforizate.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Reducerea până în anul 2023 a emisiilor de CO2 în zona ce face obiectul investiției cu 4,9% ca urmare a creșterii utilizării mijloacelor de deplasare alternative, prin implementarea unui sistem de management al traficului pentru prioritizarea coridoarelor de transport public local și a deplasărilor cu bicicleta care să conducă la încurajarea utilizării mijloacelor nepoluante de deplasare, în detrimentul utilizării autoturismelor proprii;
  2. Creșterea până în anul 2023 a numărului de utilizatori a transportului public cu 10,2% ca urmare a realizării unor măsuri destinate eficientizării și creșterii atractivității acestui mod de deplasare, prin implementarea unui sistem de management al traficului la nivelul Municipiului Bacău;
  3. Creșterea până în anul 2023 a numărului de bicicliști cu 12,8% ca urmare a realizării unor măsuri destinate efcientizării și creșterii atractivității deplasărilor cu bicicleta prin implementarea unui sistem de management al traficului la nivelul Municipiului Bacău.

Valoarea totală a proiectului: 91,440,394.36 lei, din care valoarea finanţării nerambursabile este de 88,959,326.40 lei
Data semnării Contractului de Finanțare: 02.04.2021
Data de finalizare: 
31.12.2022

Foto: Facebook/Mihai Vegheș

Un comentariu

  1. Sunt in ceata cu „sistem-ul de management”.. Deci vreo 18 milioare euro pt ce anume ? sistem de mangement= ? pista de bicicleta sau autobuze electrice ?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *