Cartușele Comisarului Moldovan – 5 octombrie

Afaceri și combinații în stil românesc mai puțin cunoscute – partea a II a

<Bătălia pentru resursele naturale ale României este una acerbă, reprezentând o sursă importantă de finanțare a băieților deștepți> – titram săptămâna trecută când dezvăluiam ”planul nebun” al unui grup de interese care, indiferent în ce context economico-politic s-ar afla, vrea cu orice preț să câștige ”războiul” resurselor, cu totul altul decât cel de pe frontul din Ucraina.

Ca să lămurim lucrurile de la început, trebuie să plecăm de la a constata că STATUL PARALEL nu a dispărut. El există, funcționează și se află în plin proces de metamorfozare. Astfel că, pentru atingerea obiectivelor stabilite și urmărirea intereselor de grup, SISTEMUL a pus în practică o combinație cu o miză de multe milioane de euro numită ”Afacerea Panfora”. Scriam în articolul anterior că pe sediile unde funcționează instanțele de judecată care urmează să soluționeze litigiile oamenilor revoltați scrie mare MINISTERUL JUSTIȚIEI. Dar cum au ajuns la conducerea acestui minister persoanje șantajabile, promovate în mod intenționat de ”păpușarii” statului paralel, în timp ce specialiști de bună credință își tocesc coatele prin universități, neavând loc în minister datorită a tot felul de politruci?

Un tânăr avocat din Arad, Mihai Pașca, ale cărui acțiuni anterioare îl caracterizează ca fiind un interpus în afaceri cu implicații evidente asupra siguranței naționale a României, a fost propulsat prin ”metode și mijloace specifice” în funcția de secretar de stat în Ministerul Justiției. Ei bine, avocatul Mihai Pașca – anterior datei de 25.02.2021, când a fost numit Secretar de Stat – a coordonat personal o întreagă acțiune de disimulare a adevăratei destinații a unui teren în Afacerea Panfora, combinație care urmărește exploatarea de către un concern străin a zăcămintelor naturale ale României. Acest avocat a coordonat aspectele legale, implicându-se prin demersuri efective în obținerea și, ulterior, tranzacționarea de terenuri în favoarea unei companii maghiare. Concret, Mihai Pașca a achiziționat, în numele Casei de Avocatură ”Hosszu Ioniță Gera Pașca și Asociații SPRL”, o suprafață de 37.000 metri pătrați de teren, strategic amplasată în perimetrul de exploatare Curtici, în extravilanul comunei Dorobanți, județul Arad, la 2 km distanță de frontiera româno-ungară, teren ce a fost vândut ulterior către MOL Hungarian Oil.

Pe respectivul teren Panfora Oil & Gas SRL urmează să amplaseze o sondă și să demareze lucrări de achiziție date geofizice în vederea exploatării gazelor de șist, sau chiar să pornească extracția propriu-zisă. Contractul de vânzare-cumpărare a fost autentificat la un birou notarial din Arad, prin Încheierea de Autentificare nr. 606 din 27.03.2020. Cu alte cuvinte, în plină criză pandemică de Covid 19, actualul Secretar de Stat din Ministerul Justiției a încheiat un act material, premeditând disimularea destinației ulterioare a terenului, fiind practic intermediarul în România al intereselor MOL Hungarian Oil via Panfora Oil & Gas SRL.

În întreaga tranzacție descrisă mai sus a existat însă un impediment pe care ”cineva” l-a rezolvat fără probleme. Întrebarea este: CUM? Conform Normelor de aplicare a Legii nr. 17/2014, pentru vânzarea respectivei parcele de teren trebuia obținut un aviz favorabil de la Ministerul Apărării Naționale, document care a fost obținut – cum spuneam – fără probleme. Deși ne putem închipui cum a fost obținut acel aviz al MApN pentru înstrăinarea parcelei în cauză, avem încredere în DGIA (Direcția Generală de Informații a Apărării), care deține capabilitatea de a analiza eventualele documente cu regim clasificat și care se poate pronunța asupra oportunității și legalității avizului dat de MApN.În calitatea pe care o are acum Secretarul de Stat Mihai Pașca, acesta mai poate gestiona cu bună credință interesele Ministerului Justiției? La această întrebare cred că poate răspunde PNL sau, poate, chiar PSD…

Conform cutumei, însă, coliția PSD-PNL nu va răspunde la nici o întrebare incomodă născută din nemulțumirea oamenilor, ci își va vedea nestingherită de interesele sale, atât politice cât și economice.În ultima vreme, la Bacău, atât PSD cât și PNL și-au așezat pionii în anumite funcții cheie, făcând o serie de recrutări ”instituționale”, de executanți ascultători. Strategii din fruntea celor două partide au făcut aceste mutări deloc întâmplătoare, fiecare având un scop foarte bine stabilit: acela de a-i ajuta să își consolideze poziția în cadrul partidului.

Chiar dacă scopul scuză mijloacele, cert este faptul că în 2024 social-democrații se vor zbate să obțină fotoliul de primar al Bacăului, dar de această dată profitând și de creșterea pe care partidul o are în sondaje la nivel național. Pentru acest fapt, ”strategul” din fruntea PNL Bacău – prin puțina presă locală – ”mârâie” din ce în ce mai mult la PSD, făra a avea însă cu adevărat curajul de a se lua la trântă direct cu bossulică Benea.

Cum ROTATIVA din 2023 este în pericol de a nu se mai pune în practică, PNL – la care se ”lipește” și Mircea Fechet – va încerca să dea o lovitură de imagine președintelui Camerei Deputaților, dovedind faptul că acesta nu a făcut fapte deosebite în timpul Revoluției din 1989. Astfel, ridicându-i certificatul de revoluționar, Marcel Ciolacu va urma automat să restituie Statului Român sumele încasate lunar ca indemnizație.

Această situație de la nivel central s-ar potrivi ca o mănușă pentru liberalii din Bacău, care ar profita de moment să mai ”ciupească” pe sub masă pe cei din PSD, conștienți fiind că, doar cu mici excepții, social-democrații se bucură de o largă simpatie în întreg județul. Concluzionând și așteptând ca, odată cu trecerea timpului, cele preconizate să se materializeze, putem afirma că la Bacău, din cauza sau datorită intereselor de grup, a început deja campania electorală pentru 2024 și fiecare ”trage” pentru fiecare.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

error: