Consiliul Național al Elevilor nu renunță la propunerea de începere anului școlar mai devreme

Consiliul Naţional al Elevilor a transmis, vineri, 10 ianuarie într-un comunicat de presă, că nu renunţă la propunerea de începere a cursurilor la data de 1 septembrie.

Iata Cumunicatul de presa integral al Consiliului Național al Elevilor:

”Consiliul Naţional al Elevilor nu renunţă la propunerea de începere a cursurilor pe 1 septembrie

Încă din 2017, Consiliul Naţional al Elevilor militează pentru obţinerea unei structuri fixe a desfăşurării cursurilor dintr-un an şcolar, în baza hotărârii adoptate de reprezentanţii elevilor din întreaga ţară în cadrul Adunării generale a Consiliului Naţional al Elevilor de la Râmnicu Vâlcea. Astfel, propunerea structurii, susţinută în repetate rânduri atât în cadrul comisiilor de dialog social, cât şi în spaţiul public, este ca anual cursurile să înceapă pe 1 septembrie şi să se finalizeze pe 1 iunie.

De-a lungul timpului, au existat mai multe reglementări dorite de către cei aflaţi la masa deciziilor, în sensul tergiversării începerii anului şcolar pentru elevi, pornind de la falsa prezumţie de necesitate. În octombrie 2019, în cadrul comisiei de învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, s-a dezbătut proiectul legislativ depus de către senatorul Liviu Marian Pop pentru modificarea structurii anului şcolar, astfel încât cursurile să înceapă în fiecare an în cea de-a doua săptămână din septembrie, în ziua de luni. Atât la momentul respectiv, cât şi acum, când doamna Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării, a depus un proiect de Ordin privind structura anului şcolar 2020-2021, potrivit căruia cursurile în noul an şcolar vor începe în data de 14 septembrie 2020, iar vacanţa de iarnă nu va mai fi asimilată cu vacanţa intersemestrială, ne-am susţinut ferm poziţia, demonstrând faptul că o astfel de măsură ar conduce spre dezechilibru din punct de vedere educaţional.

În primul rând, durata inegală a semestrelor afectează continuitatea actului didactic, împărţirea materiei fiind dificil de realizat, iar perioada ce se încadrează între vacanţa de iarnă şi cea intersemestrială a ajuns, în ultimii ani, să fie dedicată exclusiv rezolvării situaţiei şcolare, şi nu aprofundării materiei, în conformitate cu programa şcolară.

Dintr-o altă perspectivă, începerea cursurilor mai devreme înseamnă şi o finalizare mai timpurie a acestora, ceea ce îi eliberează pe elevi de presiunea susţinerii examenelor de final de ciclu de învăţământ în condiţii de temperature necorespunzătoare, în săli de clasă lipsite de sisteme de aer condiţionat. La rândul lor, elevii din învăţământul profesional şi tehnic sunt avantajaţi de o astfel de măsură, terminând cursurile de practică mai devreme, nu în luna iulie, când din cauza temperaturilor ridicate şi a condiţiilor improprii de desfăşurare a actului educaţional, aceştia nu mai pot asimila informaţia livrată la un randament satisfăcător.

În ciuda enunţării argumentelor de mai sus în prezenţa decidenţilor cu fiecare ocazie ivită, se pare că în continuare o măsură cu relevanţă crescută pentru elevi şi pentru calitatea actului instructiv-educativ este ignorată, în favoarea unei vacanţe mai lungi, cu impact contrabenefic.

„Nu renunţăm la o propunere care este în beneficiul elevilor din România şi nu suntem înţelegători, atâta timp cât educaţia nu va fi prioritară. Este momentul ca la Educaţie să se asume politic o decizie benefică pe termen lung.”, a declarat preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Antonia-Laura PUP.” (sursa: Agerpres)

Va reamintim ca Ministerul Educației și Cercetării a lansat pe 6 ianuarie 2020, în dezbatere publică, proiectul de ordin de ministru privind structura anului școlar pentru 2020 – 2021.

Anul școlar se structurează pe două semestre, 34 de săptămâni, după cum urmează:

  • Semestrul I – 17 săptămâni de cursuri (14 septembrie – 29 ianuarie 2021)
  • Semestrul al II-lea – 17 săptămâni de cursuri (8 februarie -18 iunie 2021)

‚‚Având în vedere perioada în care vor avea loc Sărbătorile Pascale, am propus fracționarea vacanței de primăvară pentru a permite familiilor reunite, inclusiv membrilor din diaspora, să celebreze împreună.”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării.  

Vacanțele elevilor sunt programate astfel:

  • Vacanța de iarnă (23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021)
  • Vacanța intersemestrială (30 ianuarie – 7 februarie 2021)
  • Vacanța de primăvară
    • Paștele Catolic (2 – 11 aprilie)
    • Paștele Ortodox (30 aprilie – 9 mai)
  • Vacanța de vară (18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului școlar 2021-2022).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *