Descalificat în timpul Guvernării PSD, deși a avut cel mai bun preț, Umbrărescu finalizează înainte de termen Centura Bacăului

După ani și ani de așteptare, municipiul Bacău intră pe harta orașelor din România cu infrastructură rutieră. Acest lucru s-ar fi putut întâmpla mult mai devreme.

 ”Umbrărescu umilit în 2013, lăudat în 2021”

În anul 2013, compania turcă Eko Insaat Ve Tic AS a fost ”preferată” de către Compania Națională de Autostrăzi drept câstigătoare a licitației pentru construcția variantei de ocolire a municipiului Bacău, deși avea a treia ofertă ca valoare. La acel moment, turcii au câștigat competiția cu o ofertă de circa 393 milioane de lei, cu 90 de milioane de lei mai mult decât oferta firmelor lui Umbrărescu. Totul s-a întâmplat în timpul mandatului premierului PSD – Victor Ponta, iar informațiile cu privire la faptul că turci vor construi varianta ocolitoare au apărut chiar în timpul vizitei lui Ponta la Istanbul.  Ulterior, turcii care ar fi trebuit să construiască centura Bacăului au tras o mare țeapă statului român.

Umbrărescu a arătat că putea și în 2013
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat astăzi, 4 august 2021, recepția la terminarea lucrărilor și pentru brațul nordic (legătura cu Piatra Neamț) al variantei ocolitoare a municipiului Bacău. Concomitent, circulația a fost deschisă și pe acest tronson, după ce precedentele sectoare de drum au fost inaugurate în 2020. Lucrările la varianta ocolitoare s-au încheiat înainte de termenul fixat prin contract, adică ianuarie 2022.

„Este un proiect așteptat îndelung de băcăuani, iar închiderea lucrărilor înainte de termenul contractual, se datorează în primul rând unui constructor serios, iar în al doilea rând, faptului că Guvernul a înțeles că acest proiect este unul prioritar și a făcut plățile la timp”, a declarat prefectul Leonard Bulai.

CNAIR a semnat pe 22 decembrie 2018 contractul pentru proiectarea şi execuţia Centurii Bacău cu constructorul român Dorinel Umbrărescu. Cu o valoare de 668,3 milioane lei fără TVA, contractul cuprindea 6 luni perioadă de proiectare, 30 luni perioadă de execuție a lucrărilor și o perioadă de garanție de 84 de luni.

Activitățile de construcție pe șantierul Varianta Ocolitore Bacău au început în data de 8 martie 2019, cu aproximativ 3 luni mai devreme decât prevedea contractul semnat cu CNAIR.

Varianta ocolitoare Bacău are în total 30,8 km, dintre care 16,2 km sunt la profil de autostradă și include 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier. Tronsonul de autostradă și brațul vestic au fost date în trafic în 2020.

”Îi mulțumesc doamnei Mariana Ioniță, director general al CNAIR, pentru discuția despre accelerarea investițiilor cu impact pentru Bacău și pentru eforturile pe care le-a făcut pentru a sprijini și completa mobilizarea constructorului, astfel încât obiectivul să fie finalizat cu multe, multe luni înaintea termenului contractual, care era 2022. Mulțumesc UMB pentru demonstrația pe care a făcut-o și așteptăm UMB, ca ofertant, pe următoarele tronsoane de autostradă și drum expres care vor fi licitate în această zonă!”, Mircea Fechet – deputat PNL Bacău

Centura Bacăului a fost adusă în discuție pentru prima dată în timpul celui de-al doilea mandat al primarului Dumitru Sechelariu – membru PSD.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *