Furnizorul de gaze- E.ON a fost sancționat cu 800.000 de LEI de ANRE pentru modificarea prețului. Cum se apară E.On?

Autoritatatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE) a anunțat printr-un comunicat că a sancționat furnizorii de gaze naturale cu amenzi în valoare de 2.690.000 lei.

”Ca urmare a plângerilor clienților finali referitoare la notificările primite de la furnizori în legătură cu intenția de creștere a prețului gazelor naturale, ANRE a demarat acțiuni de control pentru a verifica modul în care au fost respectate obligațiile legale referitoare la:

  • elaborarea și publicarea ofertelor-tip de furnizare a gazelor naturale;
  • preluarea corectă a informațiilor din ofertele-tip de furnizare a gazelor naturale în contractele de furnizare încheiate ca urmare a acceptării de către clienții finali a ofertelor respective;
  • notificarea clientului final a intenției de modificare şi/sau completare a condițiilor/clauzelor contractuale, precum şi a majorării prețului/tarifului practicat;
  • furnizarea de informații transparente clienților finali.

În urma finalizării acțiunilor de control, s-au constatat încălcări ale dispozițiilor legale, iar pentru faptele săvârșite, furnizorii de gaze naturale au fost sancționați cu amenzi contravenționale în valoare totală de 2.690.000 lei” – transmite ANRE

  • ENGIE ROMÂNIA, EON ENERGIE ROMÂNIA și RESTART ENERGY ONE au fost sancționați fiecare, cu amendă în valoare de 800.000 lei, pentru că în ofertele lansate public cu un preț fix, valabil pe o anumită perioadă (6-12 luni calendaristice), nu au menționat, că furnizorul își rezervă dreptul de a modifica pe parcursul acestei perioade preţul ofertat și astfel, nu și-au îndeplinit obligația legală de a pune la dispoziția acestora, în mod transparent, informații clare, cu privire la prețurile practicate pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, preț pe care, ulterior, au intenționat să-l modifice, începand cu lunile octombrie și noiembrie 2021, prin notificări trimise anumitor categorii de clienți.
  • Pentru aceleași fapte, PREMIER ENERGY a fost sancționată cu amendă contravențională în valoare de 200.000 lei.

Totodată, ANRE a dispus acestor furnizori să notifice tuturor clienţilor finali care au acceptat oferte comerciale cu preț fix, menținerea prețului gazelor naturale la care s-au obligat prin ofertă, pe toată durata acesteia, și, după caz, modificarea contractelor de furnizare a gazelor naturale în acord cu oferta comercială cu preț fix.

  • ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA au fost sancționate fiecare cu amendă în valoare de 30.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind elaborarea ofertelor-tip, respectiv pentru lansarea de oferte-tip în care nu se menționa data de întocmire a ofertei-tip și nici perioada de valabilitate a ofertei, menționându-se doar data expirării acesteia.
  • NOVA POWER&GAS a fost sancționată cu amendă în valoare de 30.000 lei pentru încheierea de contracte de furnizare a gazelor naturale în care nu se menționa perioada cu preț fix garantat din oferta tip acceptată de clienți precum și pentru lansarea de oferte-tip în care nu erau precizate termenele şi condițiile de denunțare unilaterală a contractului.

ANRE va continua să supravegheze comportamentul tuturor furnizorilor și în situațiile în care se vor constata încălcări ale dispozițiilor legale, va proceda la sancționarea acestora.

Comunicatul E.ON Energie România

„Prioritatea noastră este achiziționarea la timp a cantităților necesare de gaze naturale și electricitate pentru clienții noștri, pentru a asigura continuitatea și securitatea aprovizionării, indiferent de condițiile meteorologice nefavorabile sau de alte situații majore care pot apărea.  

În calitate de furnizor, E.ON Energie România depune eforturi pentru a atenua pe cât posibil impactul creșterilor de preț asupra consumatorilor.

Pentru că nu este viabil economic și nici legal să vândă sub costuri, compania a fost nevoită să informeze clienții despre creșterile prețurilor de achiziție în prețul de furnizare care determină necesitatea de a modifica prețurile finale. 

Este foarte important să sublinem faptul că peste 95% din factură o reprezintă costurile de achiziție a gazelor naturale, de înmagazinare, precum și cele reglementate de transport și distribuție, inclusiv TVA.  

Furnizorilor le revine cea mai mică parte din totalul facturii, 5%, aceasta reflectând costul serviciilor de furnizare (Call-Center, centre de relații clienți, salarii, utilități, impozite și taxe etc.).  

Suntem extrem de preocupați în legătură cu această situație, independentă de voința furnizorilor, și subliniem necesitatea aplicării cu celeritate a schemei sprijin din partea statului pentru clienții care au cu adevărat nevoie de acest sprijin financiar.  

E.ON Energie România consideră că a acționat corect, transparent și loial față de consumatorii săi. De aceea, compania va face toate demersurile legale necesare pentru a demonstra faptul că notificările trimise clienților s-au făcut în deplină conformitate cu cadrul legal și contractual aplicabil în relațiile cu clienții noștri, raportat la evoluția pieței și costul de achiziție al gazului majorat exponențial în ultima perioadă”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *