MAI cumpără 600 de BMW-uri 320iX de 38.600 euro. Licitație cu dedicație pentru Automobile Bavaria România.

După ce anul trecut licitația organizată de Ministerul Afacerilor Interne pentru achiziția a 300 de autospeciale a fost anulată din cauza faptului că nu s-a prezentat nici un ofertant, anul acesta MAI a organizat altă licitație pentru achiziția a 600 de autoturisme pentru Poliția Română.

Și de data aceasta licitația a fost făcută cu dedicație, întrucât cerințele din caietul de sarcini sunt specifice și se pretează pentru un singur model: BMW 320iX. Spre exemplu, se cere o lungime de minim 4.5, maxim 4.8 metri, înălțime de minim 1,41 metri maxim 1,45 metri și ampatament de minim 2,8 metri maxim 3 metri.

Pe partea motorului se cere Euro 6 ca normă de poluare, minim 1900 cm3 și benzină ca și combustibil. La capitolul performanțe se cere minim 130 de kW putere (174 cai putere), cuplu minim 290 Nm și 4 cilindri minim.

Transmisia trebuie să fie integral 4×4 permanent, cutie de viteze automată și 8+1 trepte de viteză.

Prețul de listă per autospecială ar fi de 38.600 euro fără TVA, adică undeva la 23 de milioane de euro pentru toate cele 600 de bucăți. Jumătate din bani sunt din fonduri europene nerambursabile, iar celalaltă jumătate provin din bugetul național.

Fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, a reușit să documenteze cum s-a putut să se organizeze o licitație cu dedicație pentru Automobile Bavaria România, al cărui director ar fi prietenul președintelui Klaus Iohannis.

Cu un minim efort, am documentat cum au făcut băieții o licitație cu dedicație.

Să zicem că vrei să cumperi 600 de BMW-uri 320ix de la prietenul președintelui.

Ai putea să ceri o berlină, relativ puternică (min. 175 cai putere), pe benzină, cu cutie automată, tracțiune integrală, accelerație de la 0-100km/h în cel mult 8 secunde.

Ai putea.

Dar ce te faci dacă vine un ofertant cu Skoda Octavia 2.0 TSI DSG 4X4 care se potrivește la toate, dar costă numai 28.000€ pe când BMW-ul e 38.600€?

Cum ce faci? Pui în caietul de sarcini înălțime maximă de 1450mm și Octavia nu se califică pentru că are 1469mm.

Bonus: elimini și Volkswagen Passat-ul care are 1456mm.

Dar cum scapi de Audi A4 40 TFSI quattro care costă tot 38.600€ și se potrivește la toate cerințele sau le depășește?

Cutie de viteze automată CU MINIM 8+1 TREPTE. Ce să vezi? Pe A4 e S-tronic cu 7+1 trepte. O diferența irelevantă în practică și mai ales în practica poliției.

Faci o căutare de piață și vezi că se mai potrivesc niște modele care te-ar putea amenința.

Mercedes C 200 4MATIC. Ăsta e periculos. Are tot ce are și BMW-ul, ba chiar și cutie cu 9+1 trepte (9G-TRONIC). Prețul e competitiv, 41.000€, deci riști dacă nu-l elimini.

Soluția? Motor de minim 1,9 litri. Mercedesul are doar 1,5 litri, deși scoate din ei 224 de cai-putere și te lipește de scaun la 7,1 secunde până la 100km/h.

Afară și cu C200.

Ce rămâne care să se potrivească cu specificația ta? Numai variante care nu pot concura. Un Mercedes C300 4MATIC de 47.000 €, un Alfa Romeo Giulia Veloce de 50.000 € și un Jaguar XE P300 AWD cu producție și disponibilitate mică.

Ți-a reușit dedicația, președintele și prietenul său sunt mulțumiți.

*toate prețurile sunt cele de listă, fără TVA inclus

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: