Poșta Română își schimbă sigla cu un preț de 48.000 euro.

După aproape două decenii, Poșta Română renunță la vechiul logo și îl înlocuiește cu unul nou, pentru care ar fi plătit 48.000 de euro. Compania de stat nu a făcut un anunț oficial privind noua identitate vizuală, însă schimbarea face parte dintr-un proces mai amplu de modernizare. Printre noutăți se numără creșterea vizibilității pe rețelele sociale și introducerea unor uniforme noi pentru angajați.

Poșta Română, o nouă imagine

Compania de stat a încheiat anul 2024 cu un profit brut record, de 85,3 milioane de lei, cel mai ridicat din istoria recentă a companiei, ceea ce marchează o creștere spectaculoasă față de anii anteriori. La începutul lunii august, conducerea Poștei Române anunța că succesul se va reflecta și în strategia pentru 2025.

„Poşta Română îşi continuă parcursul ascendent şi în 2025, cu un program ambiţios de investiţii în retehnologizare, infrastructura IT, modernizarea reţelei naţionale, dezvoltarea de noi servicii comerciale şi consolidarea rolului său de furnizor esenţial pentru comunităţile din întreaga ţară”, spuneau reprezentanții companiei de stat.

Val de critici pe internet

Pe Facebook, internauții au lansat un val de critici legate de noul logo al Poștei. Majoritatea spun că acesta arată „de parcă ar fi fost făcut în grabă, fără pic de gândire sau simț al proporțiilor”.

„Ce mă doare pe mine azi: noul logo al poștei ro. E neimaginabil de prost. Desigur, nici cel vechi nu era perfect, dar era mai bun, avea nevoie urgentă doar de un update contemporan: proporții decente, o tipografie modernă, renunțarea la veșnicul și obositul tricolor etc. Dar păstrarea goarnei poștale era absolut esențială, este un semn de continuitate identitară, atît cu vechiul logo, cât și cu tradiția poștală europeană. Așa faci un rebranding care respectă tradiția, nu o arunci la gunoi”, spune un utilizator.

„În schimb, noul logo e un coșmar vizual. Dezechilibrat, stângaci, de parcă ar fi fost făcut în grabă în Canva, fără niciun pic de gândire sau simț al proporțiilor. Nu există coeziune, nu există respect pentru reguli de bază de design, nu există nici măcar o încercare timidă de profesionalism. Este, pur și simplu, jenă grafică transformată în identitate oficială. (…)”, a adăugat aceeași persoană.

Mai mult, utilizatorii susțin că acest logo ar fi fost făcut în Canva.

„Facem un exercițiu de imaginație și zicem că treaba ar fi pe bune și că asta ar urma să fie noua identitate vizuală a acestei instituții. Nici nu știu de unde să pornesc analiza de „ce a vrut să spună poetul”… de la formă? de la culoare? de la compoziție?”, a scris altcineva pe Facebook.

Precizările Poștei Române: strategia de rebrand presupune un pachet complex

Compania Națională ,,Poșta Română”, liderul serviciilor de poștă și logistică din țară, a demarat în acest an un amplu proces de rebranding și diversificare a portofoliului de branduri, proces care ESTE ÎNCĂ ÎN DESFĂȘURARE și care marchează o nouă etapă în istoria sa de peste 163 de ani.
Poșta Română, partenerul strategic al statului, trece printr-o transformare majoră bazată pe 3 direcții:
Ghișeu universal – infrastructură de relație între cetățeni și companii cu instituțiile statului;
Curierat și logistică- bază solidă de hub-uri logistice, concurent în e-commerce și last-mile;
Servicii financiar-bancare-soluții digitale accesibile;
Strategia de rebranding presupune un pachet complex, ce include, în acord cu procesul de transformare organizațională, o nouă identitate vizuală a companiei sub umbrela unui brand principal puternic, cu o arhitectură clară, a cinci sub-branduri specializate și a unui brand endorsat.
Procesul de rebranding al Companiei Naționale “Poșta Română” este dezvoltat în colaborare cu INOVEO CONCEPT, agenție românească de consultanță în branding și design cu peste 20 de ani de experiență și un portofoliu extins de proiecte pentru branduri naționale și internaționale. Procesul include toate etapele necesare pentru construcția unui brand solid și contemporan.
La finalul acestui proces, Compania Națională “Poșta Română” va face publică noua strategie de rebranding, cu toate componentele ei, așa cum vor fi ele definite.

IONESCU ANDREI

IONESCU ANDREI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Show Buzz

View All