Problemele RetuRo – SGR devin din ce în ce mai grave, iar oamenii – atât clienţii, cât şi comercianţii – îşi pierd răbdarea. Aceştia reclamă multe nereguli în ceea ce priveşte implentarea sistemului de garanţie-returnare. Cei mai afectaţi sunt micii comercianţi care se plâng, pe bună dreptate, că pe lângă implementarea defectoasă a sistemului, au şi o relaţie foarte proastă cu reprezentanţii RetuRo, care nu răspund nici la mailuri, nici la telefoane. Astfel, atât comercianţii cât şi clienţii au refulat cu plângeri în secţiunea de comentarii la postările, foarte frumos coafate, de pe pagina oficială de Facebook a RetuRo.
Răspunsurile RetuRo sunt ori evazive, ori realmente stupide. Uneori, RetuRo îşi perimte chiar să răspundă ironic şi să ia la mişto oamenii ajunşi la capătul puterilor.
Cel mai mare producător de băuturi din România, Romaqua Group, a cerut în instanţă suspendarea sistemului de garanţie RetuRo SGR. Directorul general al companiei, care ocupă și funcţia de președinte al Patronatului din Industria Apelor Minerale, Radu Lăzăroiu, motivează acţiunea în instanţa susţinând că proiectul a fost lansat înainte ca infrastructra necesară să fie finalizată şi, de asemenea, că RetuRo ar trebui să fie o organizaţie non-profit, nu o S.A. (societate pe acţiuni).
Cu ce se confruntă comercianţii
În lipsa altor canale de comunicare, pagina oficială de Facebook RetuRo – SGR a fost inundată cu plângeri din partea comercianţilor, care semnalează, în secţiunea de comentarii, neregulile sistemului RetuRo. Unele dintre cele mai mari probleme întâmpinate sunt comunicarea deficitară şi facturarea unei canităţi mai mici de ambalaje decât cea primită în realitate în centrele de colectare, aşadar comercianţii primesc bani pe mult mai puţine ambalaje decât trimit.
În singurul răspuns oferit de RetuRo, aceştia motivează că astfel de diferențe pot apărea dacă ambalajele sunt neconforme, nu sunt înregistrate în registrul ambalajelor sau există erori la scanarea sigiliilor.
Tariful de gestionare pentru comercianţi
Pentru comercianţi înscrierea în SGR este obligatorie, conform HG nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile. RetuRo se laudă că, pentru a veni în sprijinul acestora, au introdus tariful de gestionare pentru comercianţi. În traducere liberă, acest tarif reprezintă o sumă de bani menită să acopere costurile aferente colectării. Suma creşte progresiv în funcţie de numărul de ambalaje colectate. Adică cu cât comercianţii trimit mai multe ambalaje către RetuRo, cu atât valoarea tarifului creşte.
Comercianţii însă reclamă că tariful de gestionare este insuficinet şi că ar acoperi doar 10% din costurile care vin la pachet cu colectarea ambalajelor.
Aparatele nu funcţionează, clienţii aşteaptă în soare, RetuRo îi ia la mişto
Clienţii care reciclează ambalajele reclamă că, de multe ori, aparatele nu funcţionează şi că trebuie să se plimbe pe caniculă de la un aparat la altul până găsesc unul funcţional. Mai mult, după ce găsesc un aparat funcţional aceştia trebuie să stea în soare chiar şi ore întregi la coadă din cauză că RetuRo nu a pregătit infrastructura necesară înainte să demareze acest program de o asemenea amploare.
O altă problemă invocată de clienţi este aceea că aparatele au erori şi nu primesc toate ambalajele, deşi acestea au semnul de garanţie, iar cei 50 de bani au fost încasaţi.
Cei de la RetuRo se spală rapid pe mâini în răspunsurile oferite şi se feresc să îşi asume orice responsabilitate. Aceştia susţin că asigurarea unei bune funcţionări a aparatelor e de datoria comercianţilor care le administrează, nu a lor. Un fel de ”noi vi le-am dat, mai departe vă descurcaţi”.
Numeroasele probleme ale RetuRo ies la iveală, iar buba stă să se spargă tocmai pentru că reprezentanţii programului se feresc să răspundă şi să-şi asume nereuşitele. Asta ar fi primul pas pentru a putea gestiona şi corecta neajunsurile pe care le-a atras după sine Returo-SGR, un program bun, dar prost implementat.
În articolele viitoare vom arăta ce este RetuRo, ce este SGR şi care sunt obiectivele asumate, care sunt acţionarii RetuRO și ce se întâmplă cu profitul acestei companii.
Aceste informații au fost furnizate de către: https://gazetadecluj.ro
PRECIZĂRI: Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
PUBLICAȚIA radioeasy.ro pune la dispoziția persoanelor interesate dreptul la replica prin intermediul următorului email: office@radioeasy.ro