Propuneri pentru eficientizarea traficului rutier din municipiul Bacău

Unul dintre cititorii nostri dar si locuitor din Bacau, vine cu cateva propuneri pentru ca traficul din Bacau sa poata fi mult mai eficient si pentru a nu se mai crea blocaje, iata ce a scris:

”Cel mai probabil ați observat cu toții că pe perioada vacanței școlare, traficul din Bacău a fost chiar ușor, spre deosebire de zilele din afara sărbătorilor când cel puțin la orele de vârf, se merge bară la bară.

S-ar părea că există o legătură dintre traficul aglomerat și programul școlar normal, ceea ce scoate în evidență faptul că la traficul aglomerat contribuie substanțial mașinile care transportă elevii către și de la școală.

Sătul să tot aștept ca autoritățile locale să identifice soluții, cu toții fiind ocupați de pregătirile pentru campania electorală din luna mai, am încercat să găsesc câteva răspunsuri la această problemă care ridică nivelul de stres al băcăuanilor aproape în fiecare zi.

Teoretic, blocajul se realizează în special la orele de vârf, dimineața când începe programul de lucru sau cel școlar, și după-amiaza când se termină programul școlar și cel de lucru pentru majoritatea instituțiilor de stat.

Ca exemplu, pe strada Vasile Alecsandri, traficul e ok doar până la finalizarea orelor de curs, când totul se blochează.

De ce?

Cel mai probabil, majoritatea părinților vin cu mașinile personale să își ia copilul de la școală.

Dacă am face un exercițiu de imaginație, am realiza că pentru 22 de copii dintr-o clasă de să zicem 30, există câte o mașină care se află în acel moment în trafic pentru a fi recuperat și transportat la domiciliu.

Deci am putea avea în trafic de două ori pe zi, dimineața și seara, 22 de mașini pentru 22 de elevi. 

Considerând că rețeaua școlară a municipiului Bacău cuprinde peste 25 de unități școlare conform datelor de pe site-ul Inspectoratului Școlar al Județului Bacău click pentru lista cu unitățile de învățământdacă pentru cel puțin jumătate din aceste unități există câte o clasă cu un număr de 22 de elevi care vor fi duși sau aduși de la școală, vor exista în trafic, de două ori pe zi,  aproximativ 330 de mașini. Doar pentru câte o clasă per fiecare unitate de învățământ. Dar câte clase are o școală?

Care sunt posibilele soluții?

1. Microbuze școlare pentru elevi

Clujul deja a făcut-o, prin votarea proiectului prin bugetare participativă “Autobuze școlare pentru elevi” care deja deservește 12 trasee:

click pe link: “Autobuze școlare pentru elevi” – Cluj

Spre surprinderea mea, nu am regăsit informații despre o asemenea soluție în Planul de Mobilitate Urbană atât de menționat de unii politicieni locali, care ar trebui să ne salveze de limitele infrastructurii băcăuane.

Deoarece infrastructura rutieră băcăuană e diferită, iar multe dintre unitățile de învățământ se află pe străzi care nu permit accesul vehiculelor de dimensiuni mari gen autobuz, putem considera microbuze sau autobuze de oraș cum sunt acestea:

Le-am văzut pe străzile din Piatra Neamț acum de sărbători și m-am gândit că așa ceva ar putea fi util și pentru a ușura traficul băcăuan. 

Autobuz de oraș din Piatra Neamț

Sper să se înțeleagă faptul că nu am intenția de a face vreo reclamă cuiva, ci de a exemplifica. Acestea sunt turcești și le-am găsit pe site-ul lor https://www.karsan.com/ro/jest-plus-atuuri

Conform detaliilor tehnice oferite de producător, acestea au caracteristici precum:

  • Lungime totală 5.8m
  • Putere 125 / 170 kw
  • Capacitate pasageri maximă 22 de persoane.
(Captură de pe siteul producătorului)

Dacă turcii au făcut așa ceva, cu siguranță putem găsi și niște autobuze de oraș care să fie fabricate în Uniunea Europeană și care să fie poate chiar și electrice.

Imaginați-vă că 22 de mașini de pe o stradă ar putea dispărea, iar în locul lor ar fi doar un asemenea vehicul. Avantajele sunt multiple:

  • eficientizarea traficului
  • poluare redusă
  • grad de siguranță ridicat al elevilor
  • eliminarea stresului șoferilor băcăuani aflați în trafic 🙂

2. Aplicarea conceptului de “car sharing”

Știu că ne place intimitatea și propriul confort, dar dacă unii dintre părinți ar lua legătura cu părinții colegilor de clasă ai copiilor spre a impărți aceeași mașină spre școală, ar putea exista un efect de reducere substanțială a mașinilor care vin sau pleacă spre unitățile școlare.

Sibiul deja o face:

Mai pe scurt, dacă pleci spre școală, ia cu tine și pe colegii puștiului/puștoaicei tale, salvezi din poluare și cu ajutorul tău, traficul va fi mai ușor.

Probabil mulți mă vor înjura pentru că am îndrăznit să spun asta, dar cred cu tărie că dacă nu dezvoltăm o conștiință comună care să ne determine să interacționăm cu cei din jur, să ne ajutăm între noi, vom rămâne cu aceleași probele așteptând fără succes ca cei pe care îi investim cu votul odată la patru ani să le rezolve.

3. Dacă locuiți aproape de unitatea școlară, încurajați copiii să meargă pe jos

Îmi aduc aminte cu plăcere de vremurile în care morocănos și somnoros fiind, mergeam cu pași repezi spre școală sau liceu pentru a ajunge la timp. Știu, erau alte vremuri, dar dacă miști mașina 800-1000 de metri pentru a duce pe cineva la școală, s-ar putea să rămâi blocat în trafic, să poluezi și să întârzii la propriul loc de muncă.

Acestea sunt niște propuneri și pot suferi oricând modificări cu ajutorul dvs, deci nu vă enervați și hai să găsim împreună o soluție.

Dacă vom reuși să conturăm un material eficient, îmi propun să-l duc împreună cu opiniile dvs în consiliul local pentru notificare.”

Cu respect,

Dorin Chirilescu

sursa: spirit-civic.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *