Vom culege „roadele” otrăvite ale măsurilor lui David (ministrul învățământului)

Un mesaj manifest demn de luat în seamă a transmis deputatul PSD Lucian Bogdănel printr-o postare unde face o radiografie a sistemul de învățământ românesc, fiind analizate de asemenea și ultimele declarații revoltătoare a ministrului Daniel David.

Lucian Bogdănel:

Desigur, profesorii sunt „acariipăuni” ai analfabetismului funcțional în ascensiune în rândul elevilor, după cum susține ministrul David, acest ins ce priveşte la lume printr-un binoclu întors invers care-i distorsionează iremediabil perspectiva. Şi, mai e ceva: HABARNISMUL manifest, pentru că David şi educația preuniversitară sunt două linii paralele care nu s-au intersectat şi nu se vor intersecta vreodată.

Cum poți pretinde, la drept vorbind, să reformezi un sistem despre care nu ştii (mai) nimic?

Nu cumva adevărul e pe la mijloc şi acest mijloc mai apropiat, în logica responsabilității (ministeriale), de cei care au avut în mână hățurile diligenței numită Educație pe care, de atâta incompetență, au dus-o în prăpastie, mânând caii pe drumul fatalmente greşit?

După 10 ani de „România (re)educată” (2014 – 2024), în stilul gol de conținut „Iohannis”, şi o suită de miniştri reformişti la fără frecvență, se cade să-i şi numim: Câmpeanu, Anisie, Deca & David, iată profesorii sunt Vinovații cu V mare pentru că analfabetismul funcțional creşte vertiginos în rândul populației şcolare.

Nu experimentele pompos denumite „reforme”; nu transformarea profesorului într-un birocrat şi alterarea ireversibilă a vocației didactice, atâta vreme cât, azi, un „prof” trebuie să emane zeci de rapoarte, situații, portofolii, dosare şamd., mai puțin să „educe”; nu subfinanțarea cronică a Educației (se ştie că pentru Bolojan & David, educația este ultima problemă); nu lacunele instituționale care fac imposibilă gestionarea eficientă a cazurilor de violență şcolară, bullying sau consum de substanțe interzise – a se observa că ceea ce am enumerat anterior revine, mai curând, în sarcina decidenților, necum a profesorilor.

Şi de ce am crede că putem diminua, ce zic eu – eradica!, analfabetismul funcțional al elevilor marginalizând sau eliminând din programa şcolară, aşa cum reformistul David deja a făcut, materii precum istoria, româna şi alte umanioare, care ar putea forma o cultură minimală, bazală ce ar ține la adăpost elevul nu doar de flagelul analfabetismului funcțional, ci chiar de „dacii” care umblă liberi pe TikTok sau Facebook şi promit trezirea în conştiință a neamului!?

Dar psihologul David nu are acest obiectiv, ba dimpotrivă, are un obiectiv contrar: urmăreşte cu înverşunare transformarea Educației într-un imens aparat de uniformizare în masă prin implementarea unor pseudo-politici de inspirație progresistă care au drept consecință, după grozavul picaj înregistrat de Educație în pandemie, mancurtizarea populației şcolare şi reducerea ei la condiția de viitoare masă de manevră.

Vom culege, nu mă îndoiesc, „roadele” otrăvite ale măsurilor lui David în anii ce vor veni, când vom constata, pe fondul previzibilului regres accelerat al populației şcolare care ajunge să dea BAC-ul şi să mai termine şi o facultate, că nu are cine să mai plătească pensii şi salarii în țara asta, din lipsă de contribuabili, şi că – în linii mari – fiecare se va descurca de unul singur, cum poate. Dacă poate”, a transmis deputatul băcăuan pe pagina sa de Facebook.

IONESCU ANDREI

IONESCU ANDREI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Show Buzz

View All