O.U.G. 32/2020 privind Șomajul Tehnic. Clarificări

Salariatii angajatorilor care datorita starii de urgenta si-au intrerupt total sau partial activitatea, pe perioada acesteia, pot beneficia de somaj tehnic in procent de 75% din salariul brut de incadrare, fara a depasi 75 % din salariul mediu brut prevazut de legea bugetului asigurarilor sociale de stat (5.429 X 75% = 4.071 lei);

– Daca un salariat are mai multe contracte de munca si toate sunt suspendate, acesta beneficiaza de somaj tehnic;

– Perioada de somaj tehnic este stagiu asimilat in sistemul asigurarilor de sanatate;

– Plata somajului tehnic se face in conturile angajatorilor in cel mult 15 zile calendaristice de la depunerea documentelor, iar de catre angajator catre angajati, in cel mult 3 zile lucratoare;

– Actele necesare platii somajului tehnic se depun prin posta electronica la AJOFM Bacau (bacau@anofm.gov.ro). Modelul actelor va fi aprobat prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale (art. XII OUG nr. 30/2020 completata si modificata prin OUG nr. 32/2020).

– ANGAJATORII ISI ASUMA RASPUNDEREA PENTRU CORECTITUDINEA SI PENTRU VERIDICITATEA DATELOR INSCRISE IN DOCUMENTELE DEPUSE PENTRU INCASAREA SOMAJULUI TEHNIC.

ACTE PE CARE LE DEPUN ANGAJATORII LA AJOFM BACAU:

·   CERERE SEMNATA SI DATATA DE REPREZENTANT;

·   DECLARATIE PE PROPRIE RASPUNDERE CA A INTRERUPT TOTAL SAU PARTIAL ACTIVITATEA CA URMARE A STARII DE URGENTA;

·  LISTA CU ANGAJATII CARE BENEFICIAZA DE SOMAJ TEHNIC.

NOTA: PROFESIONISTII(I.I, PFA, IF, ETC), PERSOANELE PREVAZUTE LA ART. 67^1. LIT. A-C DIN LEGEA 69/2000-LEGEA SPORTULUI, MEMBRII COOPERATIVELOR MESTESUGARESTI SI PERSOANELE CARE REALIZEAZA VENITURI DIN DREPTURI DE AUTOR, PENTRU SOMAJ TEHNIC SE VOR ADRESA AJPIS BACAU.

Pentru mai multe detalii puteti consulta ordonanta aici O.U.G. 32/2020 privind Șomajul Tehnic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *