Primarul Stanciu-Viziteu a repatriat Transportul Public

După aproape trei decenii, administrația locală a readus în curtea proprie transportul public din municipiul Bacău. Privatizarea societății care a aparținut primăriei s-a făcut în perioada în care Dumitru Sechelariu ocupa funcția de primar și nimănui nu i s-a părut ilegal sau măcar deplasat faptul că pachetul majoritar a ajuns la Agripina Sechelariu, mama primarului. Încă din primul mandat, edilul Stanciu-Viziteu a demarat negocieri cu moștenitorii fostului acționar, pentru preluarea pachetului majoritar de acțiuni.

A fost, cel mai probabil, cea mai profitabilă afacere pe care a avut-o Dumitru Sechelariu și familia. Transportul Public a fost mereu mufat la bugetul municipiului pentru că există tot felul de legi sociale care obligă municipalitățile la tot felul de subvenții și gratuități. Apoi, pentru că fiecare dintre primari a dorit să-și atragă electorat, fie că doctrinele au fost de dreapta sau stânga, au apărut tot soiul de hotărâri ale consiliului local care au mărit, de la an la an, din pix, plaja de subvenții și gratuități dar și numărul de beneficiari. Și tot an de an, reprezentanții TP au cerut în cadrul ședințelor de CL mărirea cunatumului subvențiilor din motive de inflație, creșterea prețului combustibililor, dar și pentru faptul că fără subvenții crescute s-ar fi diminuat profitul firmei. Practic, familia Sechelariu și-a împărțit dividente din bani de la buget, ca să simplificăm explicațiile. Iar metoda a funcționat inclusiv în perioada lui Romeo Stavarache, inamic declarat al lui Dumitru Sechelariu.

N-am avut acces la bani europeni

O altă problemă cu care ne-am confruntat a fost și faptul că municipalitatea nu a avut cum accesa fonduri europene pentru înființarea de noi trasee, modernizări ale flotei, achiziției de autobuze electrice, lărigiri de bulevarde pentru introducerea troleibuzelor, așa cum s-a întâmplat în mai toate municipiile reședință de județ din țară. Asta pentru că nu a fost acționar majoritar sau unic la TP. Este un motiv serios pentru a spune că demersul reușit al administrației Stanciu-Viziteu este unul lăudabil. Poate fi introdus, astfel, fără a mai fi nevoie de licitații costisitoare, transportul metropolitan, pot fi achiziționate mijloace de transport nepoluante, accesând fonduri nerambursabile. Până și prețul de achiziție al pachetului de acțiuni deținut de moștenitorii lui Sechelariu este unul decent, prin comparație cu milioanele de euro care s-au cheltuit pe tot felul de subvenții pentru a întreține, practic, profitul firmei. 17.500.000 de lei înseamnă 3.500.000 de euro. Adică echivalentul câtorva vile de lux de la marginea Bacăului.

Autor: Răzvan Codreanu

IONESCU ANDREI

IONESCU ANDREI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Show Buzz

View All