Inspectoratul General pentru Imigrări prelungește programul de lucru cu publicul, în preziua și ziua alegerilor, venind în sprijinul cetățenilor Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenței în vederea participării la vot, pentru alegerea autorităților administrației publice locale. Înregistrarea rezidenței, reprezintă un prim pas în exercitarea dreptului de vot a cetățenilor uniunii europene.
Activitatea de lucru cu publicul a Inspectoratului General pentru Imigrări va fi prelungită premergător și în ziua votării pentru alegerea autorităților administrației publice locale, din data de 27 septembrie. Măsura vine în sprijinul cetățenilor Uniunii Europene care îndeplinesc condițiile și doresc înregistrarea rezidenței în țara noastră.
Astfel, programul de lucru al structurilor pentru imigrări, din întreaga țară, a fost prelungit, pentru sâmbătă, 26 septembrie între orele 8.00 şi 16.00, şi duminică, 27 septembrie între orele 07.00 şi 21.00, pentru a răspunde cererilor de înregistrare a rezidenței formulate de către cetățenii UE.
Cetățenii Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenței trebuiesă prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele justificative în funcție de scopul șederii pe teritoriul României. Certificatul de înregistrare se emite în aceeași zi și este valabil pentru o perioadă de până la 5 ani, dar nu mai puțin de un an.
De asemenea, europenii pot vota și în baza cărții de rezidență permanentă, document care atestă rezidența de lungă durată.
De precizat este faptul că, valabilitatea documentelor emise de către Inspectoratului General pentru Imigrări, care au expirat, în acest context epidemiologic, își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, conform prevederilor legale.
Reamintim, programul de lucru cu publicul al fiecărei formațiuni poate fi accesat de solicitanți la adresa www.igi.mai.gov.ro – secțiunea contact.